Orgasm for the ears

Som många andra är jag en music addict. En dag är inte fullständig utan min mörklila ipod och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan den. Just nu lyssnar jag ganska mycket på electro. Tänkte därför tipsa om lite mysig electro medicin för öronen som iaf förgyller min vardag i det sena höstmörkret. Jag tar upp tre skitbra electroband.. lyssna och njut ! ♥

Dioxyde är ett spanskt industri och electro band.







Cae la presion



Geist



Invasive therapy



Funker vogt
är ett tyskt EBM band [electronic body music]  som genom sina texter tar upp koncekvenserna kring social orättvisa och krig. Även konceptuellt och i live-sammanhang är Funker Vogt militärinfluerat med militära kläder och accessoarer. Lyssna och erkänn att man lätt hör de krig- influerade antydelserna i musiken :)








Hostile waters




Black rain




Gunman


Angelspit är utan tvekan ett av mina absoluta favoriter. Det är ett australiensiskt electro/alternative/industri band med en manlig och en kvinnlig bandmedlem. Texterna, kläderna och videorna är främst influerade av sjukhus miljöer och plastikkirurgi är ett återkommande ämne.







Wreak havoc





Juicy





Den officiella Vena Cava - videon ... skitbra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0