Sound of silence

Jag är trött på folk och att behöva arbeta med dem, det är så mycket lättare att ta sitt eget ansvar.. på så sätt kan man skylla på sig själv om något går fel. Jag har pluggat varenda dag de senaste två veckorna och har inget val förutom att fortsätta plugga under helgen. Ännu tröttare är jag på folk som klagar och det inkluderar mig själv för att jag klagar nu. Stressen gör mig lättretlig, gråtfärdig och rentav elak.

Någonstans hatar jag folk som är så.. som tar ut det på andra när han eller hon själv skiter i det som måste göras. Så jag vandrar kring tom och hoppas att ingen säger ett ord som får det att brista. Jag vill be om förlåtelse för alla de som måste stå ut med min irritation och mitt humör. Det svåraste är mitt kvävda behov av att utöva kreativitet. Jag behöver få rita, skriva och måla så att jag kan andas, men tiden räcker inte till för något annat än laborationsrapporter i Naturkunskap b, författarporträtt om Charles Dickens, hem och städa, diska och sova. Det gör min tomhet och irritation större.

Jag hinner inte umgås och hitta på saker med de få personer jag faktiskt orkar med för att vardagen tar upp för mycket. Sen blir jag ännu mer irriterad på mig själv för att jag är en person i ett samhälle och faktiskt ska orka med allt och inte visa mig svag och lat som folk kanske kan uppfatta mig som. Men jag är inte lat och svag, bara uttorkad, uttröttad och utkörd. Jag vill skratta bort allt och ta itu med mitt liv men kan inte känna respekt för dem som aldrig verkar kunna ta något seriöst, så som folk kanske ser mig som. Men innanför mitt pannben rör sig ett moln och ett kaos av ansvar och uppgifter och personliga krav som måste uppfyllas.. det finns inga konsekvenser som jag är kapabel att klara av.

Det finns inga ursäkter och mvg måste uppnås, i ALLT ! Ingen har ställt dessa krav på mig förutom jag och jag kan inte sluta. Mest hatar jag de personer som inte följer mitt liv och ser vad det innehåller och kallar mig ansvarslös när de ända de ser är min trötthet.

Måste gå till lektionen.

Puss


Kommentarer
Postat av: Fido

Jag ser att du är trött, har för mycket att göra och alltid jobbar till det yttersta, tills allt är så nära perfekt det kan komma! Du skulle behöva en liten semester och bara bli ompysslad, samtidigt så borde skolan stressa ner lite så du kan få ta allt i din egna takt.

Du kan verka oseriös ibland, men det är alla! Och om man kollar hur du är jämfört med andra så tar då så mycket mer ansvar än en myra gör då dom ska bära barr till sin myrstack (vet inte riktigt vart det kom ifån).

Men kom ihåg, om jag finns i närheten så kom till mig så kramar jag och pussar på dig så det onda försvinner så gott som möjligt! Älskar dig sötis! puss <3

2009-10-10 @ 16:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0