100824

Här i Hudik regnar det så jag väljer att spendera min tisdag inomhus, förutom när jag måste ut med vovvarna som numera bor hos mig och Kim. För en del av mina vänner har skolan börjat och jag avundas dem som har en struktur på sin vardag. Själv kan jag bara hoppas att de ringer och säger att det finns plats för mig. Som vikarie kan man inte göra så mycket mer, men jag planerar att ansöka vikarie jobb som förskolefröken aswell och förhoppningsvis dubbleras mina arbetstimmar.

Jag har satt upp ekonomiska mål inför sommaren för att kunna åka på alla de festivaler jag intresserar mig av. Det handlar om peace and love, getaway och urkult. Även en annan destination som troligtvis kommer kräva en del fickpengar är Rom som jag besöker i november. Jag längtar sjukt mycket efter att få vittna den spännande kulturhistoria som finns där. Tills dess består min vardag mest av väntan. Jag har skaffat the sims 2 bara för att ha något att göra på döda timmar. Älskar spelet, men mest att bygga husen.. just familjebiten är inte lika rolig ^^, För övrigt så sliter jag med dreadsen som ska bli klara innan Italienresan. Jag ska göra riktiga dreads och håller just nu på att virka förlängningarna. Ljuvligt! Dock är jag fortfarande osäker på vilken färg jag ska ha dem i. Det står mellan svart, rött och brunt.. men det blir nog svart eftersom jag inte varit svarthårig på ett år.
Nu vankas det film! The twilight saga - Eclipse. Jag erkänner mig vara helt fast i dem, oavsett vad folk tycker. Det är fascinerande med förbjuden kärlek som är så intensivt stark.. så folk får säga vad de vill. Jag är en obotlig romantiker. Dock är böckerna grymt mycket bättre än filmerna som för mig är lite för amerikanska med sitt glitter och oskuldsfullhet. Sen ändrar de historien ibland på ställen där jag tyckt att de borde följt bokens uppslag. Aja, grym historia iaf. Hoppas nu bara på att min dator klarar av 2 timmar film, den har blivit lite trött på sistone.
Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Alex

re: Åh jag sörjer med dig! Fyfaaan vad ont!!:(

Jag hade uppenbarligen gått med min över en månad så det gick upp i magen osv, så oskillat.:(

2010-09-08 @ 20:20:14
URL: http://atypi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0