100114

Sitter i en datasal på skolan. Vi har samhälleslektion men vår lärare är fullkomligt inkompetent och man får anstränga sig väldigt mycket för att ens orka lyssna på vad han säger.. sorgligt nog eftersom samhälle är ett ämne som egentligen är ganska intressant. Jag älskar ju att debattera och diskutera trots att jag kanske är för hetblodig ibland då det kommer till att få mina åsikter fram. Men som sagt..

Jag känner mig rastlös. En typisk vardag för min del börjar med att jag kliver upp runt 7.00, sminkar mig och åker buss till skolan. Efter lektionerna går man på lunchen som oftast inte är ätbar och det blir mycket grönsaker och bröd istället. Efter skolan går man ner på stan och är där i ungefär 1-2 timmar innan man tar bussen hem och sätter sig för att plugga. Man äter middag som lyckligtvis är väldigt ätbar. Min mamma är bäst på att laga mat ♥ Man skvallrar lite med mamma och sätter sig sedan och pluggar lite till. Senare mot kvällen, runt 21.00- 22.00 så kommer Johan och man tittar lite på tv, kanske tar ett bubbelbad och sen går och lägger sig.


     

Så ser de flesta dagar ut för mig, och det finns inte tid för så mycket annat. Jag försöker avvara lite tid till vänner och fika på stan eller något annat kul men ibland går det inte :/ Det blir ofta så att jag försöker peppa mig själv med lite godis när jag sitter och pluggar för att orka. Vanligtvis har jag inget emot att plugga men numera är det bara uppgifter som inte intresserar mig och som tar väldigt mycket tid. Det är typiskt lärare att dela ut uppgifter som att man inte har några andra ämnen än just det som den läraren undervisar i.

Nu på söndag ska jag och två kompisar gå på ett medelpass på Friskis och svettis.. det ska bli kul! Skönt att röra på sig lite. Jag och mamma har diskuterat att kanske börja träna tillsammans. Det är så tråkigt att göra det ensam. För övrigt händer det inte så mycket den här veckan. Jag är så rastlös! På vardagarna går jag i skolan och på helgerna sover jag mest.. finns inte så mycket annat att göra. Jag har inte varit ut på krogen än heller. Kanske borde kolla upp nästa gång lite folk man känner ska ut, om det bara fanns någon som man orkade med.


Usch va jag svamlar ..

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0