100119

Efter en enligt mig, väldigt påfrestande termin så börjar mina krafter avta och det är väldigt svårt att plugga. Stress har ju ofta den effekten att koncentrationen och energin tar slut vid en viss punkt. Nu när jag har nått min egen gräns vill jag inte att skolarbetet ska bli lidande så jag har försökt tagit tag i det.






Flera av mina vänner har påpekat att min stress inte är hållbar och därför rekomenderat mig till estet-linjens kurator. Egentligen kändes det inte som att jag behöver gå dit och snor tiden av någon som kanske behöver den mer.. men efter jag varit dit var det verklig skönt att få prata och få en åsikt från någon som inte relaterar till det som diskuterades vilket var mina höga krav inom skolan och hur man kan prestera maximalt utan att gå sönder. Extra skönt var det att jag inte kände mig påhoppad utan vi tog det i en ganska försiktig takt så att man får mogna in i förstroendet. Jag bokade tillochmed en ny tid innan jag gick. Känns som att det är dags att ta itu med min prestationsångest så att man kan arbeta som en normal människa.


Sedan har jag även gjort en budget så att jag kan ha råd med månadskort på friskis och svettis. Jag saknar verkligen gymnastiken samt den fräscha gym-miljön. Jag har även pratat med lite kompisar så att vi ska gå tillsammans och sporra varandra. Jag var så mycket piggare och mådde fysiskt bättre så om jag ska orka med vardaglig stress är det ett bra plus... så high five på mig som varit så duktig idag!

Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har tränat i typ 4-5 veckor nu och känner mig mycket piggare och gladare :) Och så har jag gått ner 4 kg ;D

2010-02-19 @ 12:18:31
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0