Estetisk kris

Sitter ensam i mitt nystädade rum och lyssnar på lite shpongle. Tittar man ut genom fönstret ser man att solen precis gått ner och gett horisonten dess persikorosa glöd som slocknar mot kvällshimlens djupblå kyla. Just för tillfället trivs jag med att sitta ensam... jag har hamnat i den sinnestämningen när folk bara känns påträngande och jobbiga. Det blir då extra lockande att sjunka in i sig själv och arbeta. Då jag hamnar i denna folkskygga apati är jag som mest produktiv och estetisk.




Förutom de vanliga basbehoven som mat och sömn har jag ett ovanligt stort behov av att få uttrycka mig estetiskt.. vanligast inom teckning och måleri. Även poesi är en konst som ligger mig nära. Det som är lite synd är tiden aldrig räcker till för något sådant och det leder till att jag blir lite lätt deprimerad. Hoppas inte folk tar illa upp när jag tar avstånd och inte är superglad och sprallig som jag vanligtvis försöker vara.

Lyckligtvis så har jag äntligen tagit mig tid till projektarbetet vilket är både något jag måste göra och som tillfredställer mina estetiska cravings. Syftet med mitt projektarbete är att jag ska välja ett projekt inom ämnet bild och formgivning. Skolan ger en 100 timmar till godo att skapa en projektplanering, hålla logg och utföra ett arbete och sedan ska man redovisa sin produkt. Hur man lyckats hålla planeringen och löst diverse problem betygsätts och blir ett giltigt betyg tillsammans med alla andra ämnen när man tagit studenten.










Mitt projekt arbete är att under mina 100 timmar, göra en egen tarotkortlek. Jag ska altså måla korten själva och när projektet är slut ska jag ha stora arkanan som slutprodukt. Det är något jag velat göra väldigt länge och har ni tur så kanske jag slänger upp några exempel på korten här när jag färdigställt den..


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0