Nördiga dagdrömmar

Sitter hos far i sthlm och bloggar på hans dator.. kändes som att det var allt för länge sedan jag bloggade om något alls. Rummet luktar kladdkaka som jag och fido effektivt smetat ihop, kvällsmunchies till ära. Choklad är aldrig fel!

Huvudet värker lite efter att vi varit på bio. Jag, far, lillebror, fido och nenne gick och tittade på avatar i 3D. Jag älskade filmen! Jag ska inte spoila något men jag kan iaf säga att man blir lite besviken när man går ut ur biografen och måste stå ut med att man bara är en tråkig människa utan starka långa ben och svans och nervsynapser i en fläta som kan kopplas ihop med såväl växter och djuren omkring. Hela konceptet med en miljö som fungerar i harmoni och ett fridfullt nätverk känns så lyxigt på något sätt.. sen sätter man sig i bilen och tittar på sina hudfärgade korta armar och händer och tittar ut genom bilfönstret på att betong och asfalt. Jag vill också vara en Na´vi ♥ *nördförklarar sig själv*

Är det inte lite tråkigt att vi blivit som vi blivit? Jag undar vilka alternativa verkligheter det har funnits för våran planets utveckling.. om t.ex. inte dinosaurierna dött eller om vi utvecklat förmågan att andas under vatten.. eller vad som helst! Jag vill drömma om sjöjungfrur och alver och dvärgar och osjälviskt hjältemod och sånt!

God bless dagdrömmar :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0