120217

Jag är världens sämsta bloggerska! Det där med att regelbundet dela med mig av en massa onödigt vetande om min egen vardag är inte mitt största intresse... men ibland faller lusten på. Idag tänker jag skylla på att jag faktiskt inte tagit tummen ur arslet och köpt internet till lägenheten. Vilken tur då att fröken Berglund låter mig utnyttja hennes dator då och då :)
Just nu bor jag tillsammans med Axel i en jättemysig lägenhet på 75 kvadrat några fotsteg ifrån Hudiksvalls centrum. Lägenheten är mer än vad jag vågat hoppas på som första lägenhet och vi trivs jättebra ♥ En stor fördel är också att mina bästa vänner bor inom 100 meters radie, så det är alltid fullt upp med skvaller, kaffe och skratt :)


Just nu jobbar jag fortfarande på ÖoB och försöker fixa ihop en praktik på den mysiga frisörsalongen Favette som råkar ha världens härligaste ägarinna. Alla slantar jag kan spara undan går till att förverkliga mig stora barndomsdröm.... nämligen att få besöka Japan! ♥
Planen är att jag och Cissi ska resa till Tokyo i maj nästa år och då stanna där en hel månad för att hinna uppleva så mycket som möjligt när vi är där. Med tanke på hur långt bort det är, 14-15 timmar långa flygresan och allt som MÅSTE upplevas i detta originella land så känns det som bortkastade pengar om man bara stannar en vecka. Jag och Cissi håller på och snickrar ihop en blogg just för det endamålet så att man genom den kan följa våra förberedelser inför resan och såklart läsa om allt vi gör när vi väl är där. Det är som tur mycket lättare att spara ihop pengar när man har något så lockande att spara till men att flyga runt hela jordklotet och bo där i en månad blir dyrt så vi får hålla tummarna att vi lyckas!


Tanken är att vi ska bo i excentriska och faschinerande Harajuku! Jag längtar så mycket så jag dör!!!! Pluggar japanska nu för fullt och har som tur var Cissi som hjälper mig och försett mig med studiematerial.
Jag har unnat mig själv ett par cirkellinser som är väldigt vanligt förekommande hos japanska flickor eftersom det ger ögonen en förstorad effekt... och de flesta som läst manga eller sett anime vet ju hur besatta japaner är av stora dockögon.






Här ser vi hur enorma mina ögon blir med linserna i. Jag tycker jag ser djurisk eller besatt ut men det är en häftig effekt om man är som jag trött på sina blågrå ögon. Linserna är ettårslinser och köpt på pigtail.se. De kostade runt 200 kronor så det är ingen större skada på plånboken. Det blir nog inte de sista cirkellinserna jag köper. Tänkte skaffa mig ett par ljusgrönblå nästa gång :)


Nog med svammel.

さようなら

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0